Səudiyyə Ərəbistanının BƏƏ və Qətəri yıxmaq PLANI - FOTO

Səudiyyə Ərəbistanının BƏƏ və Qətəri yıxmaq PLANI - FOTO

Mohammed bin Salman Al Saud özünün liberallığı ilə tanınır.
 

Belə ki, Səudiyyə Ərəbistanının vəliəhdi hakimiyyətə gəldikdən sonra səhrada 500 milyard dollarlıq şəhər planları da daxil olmaqla Krallığı modernləşdirmək üçün çoxlu sərvət xərcləyib.

Mohammed bin Salman hətta Səudiyyə Ərəbistanını aviasiya super gücünə çevirmək qərarına gəldikdə bu ambisiyalarından çəkinməyib.
 

Ölkənin mövcud bayraq daşıyıcısına sərmayə qoymaq əvəzinə, o, sıfırdan tamamilə yeni bir aviaşirkət yaratmağı planlaşdırdığını açıqlayıb.
 

“Riyadh Air” bu cəhətdən avisiyanın gələcəyini formalaşdıracaq yeni dünya səviyyəli hava yolu şirkəti olmaq yolundadır.

Rəsmi olaraq bu ayın əvvəlində açılışı olan 72 Boeing təyyarəsi aviaşirkətinə Səudiyyə Ərəbistanı bir neçə gün sonra 30 milyard funt sterlinq xərcləyib. Bu, istehsalçının indiyə qədərki ən böyük beşinci sifarişi oldu.
 

Səudiyyə Krallığı BƏƏ-nin “Emirates” hava yolları, Abu Dabi daşıyıcısı “Etihad” və “Qatar Airways” ilə mübarizə apardığı üçün “Riyadh Air”in buraxılışı Körfəz rəqabətlərində ən son dönüşdür.
 

Mohammad bin Salman və Səudiyyə rejimi ilə sıx əməkdaşlıq edən yüksək səviyyəli rəhbərlərdən biri bunu “Sağlam rəqabət” adlandırır.
 

Səudiyyə Ərəbistanının kommersiya aviasiyasında qonşularını geridə qoyub.
 

Saudia aviareysi 1945-ci ildə, “Emirates”dən yarım əsrdən çox, “Qatar Airways”in açılışından təxminən 60 il və “Etihad”dan təxminən 70 il əvvəl istifadəyə verilib.
 

Bununla belə, hər üç rəqib hava yolu şirkəti Səudiyyədən fərqli olaraq tez bir zamanda özlərini beynəlxalq ağır çəkili şirkətlər kimi təsdiqləməyi bacarıb.
 

Məsələn, “Emirates” dünyanın ən böyük beynəlxalq hava yolu şirkətidir.
 

Bu arada Qətər “British Airways”in ana şirkətinin 25 %-nə sahibdir və onun fondu Hitrouda 20% paya malikdir.
 

53.000 yerlik stadionu "The Etihad" kimi tanınan Premyer Liqa çempionu “Mançester Siti”yə sponsorluq etmək “Etihad”a dünya miqyasında nüfuzunu artırmağa kömək edib.
 

Digər sənaye nüfuzlusu “Riyadh Air” haqqında deyir: “Baxın və qeyd edin. Əsrlər boyu bizə məhəl qoymamısınız, amma bizim çoxlu pulumuz var və biz səndən daha çox xərcləyə bilərik”.
 

Mohammed bin Said “Riyadh Air”i idarə etmək üçün “Etihad”san britaniyalı Toni Duqlası əldə etməyi bacarıb, səudiyyəlilər isə Maykl O'Lirinin bir zamanlar sağ əli və easyJet-də keçmiş əməliyyat rəhbəri Peter Belluu işə götürüblər. (Evertonu dəstəkləyən Duqlas üçün keçid o deməkdir ki, o, artıq korporativ günlərdə “Mançester Siti”yə baxmaq məcburiyyətində qalmayacaq. Baxmayaraq ki, Səudiyyə Ərəbistanının “Nyukasl Yunayted”ə sponsorluğu onun hələ də rəqiblərini daim izləməli olduğunu tələb edir).
 

Vəliəhdin planları təkcə yeni bir aviaşirkətlə məhdudlaşmır. Səudiyyə Ərəbistanının paytaxtında “Kral Xalid” hava limanının da dəyişdirildiyi, hələ noyabrda elan edilmişdi.


“Kral Xalid” Beynəlxalq Hava Limanının Havadan Görünüşü

 

 

Səudiyyə Ərəbistanını bu limanın yenidən qurulması ilə bağlı səyahət, turizm və ticarət mərkəzinə çevirməyi planlaşdırır.


Yeni hava limanı altı paralel uçuş-enmə zolağına sahib olacaq. Hava limanı 2030-cu ilə qədər 120 milyon səyahətçini qəbul etmək üçün nəzərdə tutulub ki, bu da hətta “Heathrow”un 2019-cu ildə öyündüyü göstəricidən təxminən 50% çoxdur.
 

“British Airways”in keçmiş rəhbəri Villi Uolş dekabr ayında xəbərdarlıq etmişdi ki, hər hansı yeni böyük hava limanı Dubay və Dohaya yaxın olmamalıdır.
 

Nəticə isə aydın idi: vəliəhd şahzadənin yeni hava limanı bir-birini tamamlamaqdan uzaq, mövcud regional mərkəzlərə rəqabət təmin edəcək.
 

BA ana IAG-ın keçmiş strategiya rəhbəri və indi müstəqil məsləhətçi Robert Boyl deyir ki, yerli bazar heç bir şəkildə bu imkan miqyasını əsaslandırmır.
 

“Başqa hava limanına ehtiyacımız varmı”? sualına o, “Xeyr”-deyə əlavə edir.
 

"”Kral Xalid”in uğur qazanması həqiqətən çox çətin bir iş olacaq" - deyə Walsh bildirib.
 

“Əgər kimsə bu ambisiyaya nail ola bilərsə… bu, yəqin ki, Səudiyyə Ərəbistanıdır, çünki gələcəyə dair baxışa, bu, mövcud maliyyə imkanları və buna nail olmaq üçün aydın əzm deməkdir”.
 

Yeni hava limanı və aviaşirkət Səudiyyənin “Vision 2030” planının əsas planlarının bir hissəsidir.
 

İqtisadi baxımdan bu, ölkənin neftdən uzaqlaşaraq turizmə, infrastruktura və əyləncəyə doğru şaxələndirilməsi deməkdir. Mohammad Bin Said həmçinin Səudiyyənin Avropa, Asiya və Afrikanı birləşdirən əsas ticarət mərkəzi olmasını istəyir.
 

Mohammad Bin Saidin “Riyadh Air” üçün planlarının açıqlanması Pekinin vasitəçiliyi ilə İranla razılaşdırıldıqdan cəmi 48 saat sonra baş verib.
 

Ər-Riyad və Tehran arasında Çin tərəfindən təşkil edilmiş yaxınlaşma Mohammad Bin Saidin regional ambisiyalarını həyata keçirməsinə imkan verən açardır.
İranın orada olması isə kritik idi. Bununla belə, Vaşinqton qeyri-kommersiya təşkilatı “Freedom House” son audit yoxlamaları zamanı hələ də ölkəni siyasi hüquqlar və vətəndaş azadlıqları üzrə 100 baldan cəmi 8 bal toplayıb.
 

Ötən həftə FİFA, birgə ev sahibliyi edən Avstraliya və Yeni Zelandiyanın şikayətlərindən sonra Səudiyyə Ərəbistanı 2023-cü il Qadınlararası Dünya Çempionatına sponsorluq etmək planlarından imtina etmək məcburiyyətində qalıb.
 

İllərdir ölkəyə müntəzəm səfər edən bir iş adamı deyir: “Ölkə hələ də Dubaydan yeddi və ya səkkiz il geridədir”.
 

“Etihad” Abu Dabinin zənginliyinə baxmayaraq, Tony Duqlasın rəhbərliyi altında çətin yenidənqurmadan keçməli olub. Beş illik dönüş planı “Etihad”ın işçilərinin sayının 29.000-dən 8.500-ə qədər azalması ilə nəticələnib.
 

Boyle bunu 1985-ci ildə yaradılan və başqa bir britaniyalı- Tim Klark tərəfindən idarə olunan “Emirates”in böyük uğur ilə izah edir.
 

Lakin o, əlavə edir: “Tarix göstərir ki, daha bir aviaşirkət üçün də yer var idi. Səudiyyənin bütün pulu var. Bu, sonda “Etihad”a kömək etmədi, amma necə deyərlər: kəmiyyətin öz keyfiyyəti var. Səudiyyə Ərəbistanının iqtisadiyyatı şaxələndirmək və turizm biznesi qurmaq üçün böyük planları var. Əlbətdə ki, onların aradan qaldırılması üçün bir "marka yerləşdirmə" problemi var, lakin böyük dollarlar zamanla bunu kompensasiya edə bilər."
 

“Riyadh Air”in “72 Boeing 787 Dreamliner” sifarişi Amerika şirkətinin indiyə qədərki ən böyük beşinci sifarişini təmsil edir.


 

Səudiyyə Ərəbistanının nəhəng Dövlət İnvestisiya Fondu tərəfindən maliyyələşdirilən “72 Dreamliner” sifarişindən başqa Mohammed bin Said “Riyadh Air”in incə detallarını özünə yaxın saxlayır.
 

İddia edilir ki, aviaşirkətin Səudiyyə Ərəbistanına 20 milyard dollarlıq qeyri-neft ÜDM artımı əlavə edəcəyi və 200 000-dən çox birbaşa və dolayı iş yeri açacağı gözlənilir.
 

“Riyadh Air” Krallığın dünyaya açılan qapıya, nəqliyyat, ticarət və turizm üçün qlobal bir məkana çevirmək planlarının bir hissəsidir.
 

“Heathrow”la müqayisədə tutum məhdudiyyətlərinə baxmayaraq, Mohammed bin Saidin yeni aviaşirkəti üç qat artıq uçuşa malikdir.
 

“British Airways” “British Midland International”ı satın aldıqda, Böyük Britaniyanın əsas aviareysi sağlam rəqabət naminə bəzi slotlardan imtina etməli olub.
 

Slotlar rəqiblər üçün doldurulub, lakin yalnız müəyyən marşrutlarda istifadə edilə bilərdi. Təsadüfən o marşrutlardan biri də Londondan Ər-Riyaddır.
 

Aet a etibarən Səudiyyə bu resurslara sahibdir.
 

Əvvəllər “Malaysian Airlines”ın baş icraçı direktoru olan irlandiyalı veteran Duqlas və Belleyə görə nikbin olmaq üçün çox şey var.
 

“Riyadh Air”in Mohammed bin Saidin yüksək ambisiyalarını qarşılamaq üçün kifayət qədər yüksəklərə qalxa biləcəyini hələ də görmək lazımdır.

 

Xanım

Sfera.az


OXŞAR XƏBƏRLƏR